2 Mayıs 2014 Cuma

karton kutunun inanılmaz dönüşümü:)

Şimdi sıradan bir karton kutuyu bambaşka bir şeye dönüştüreceğiz. Karton kutuyu fotoğraflamayı unutmuşum ama siz istediğiniz büyüklükte bir kutuyla çalışabilirsiniz. 
 Kutunun çevre uzunluğunu ve kutunun yüksekliğini ölçtüm ve aynı ölçülerde bir keçe parçası kesip kenarından diktim.
Yine kutunun çevre uzunluğu kadar genişlikte (dikiş payı için bir parmak fazlalık bırakalım) kutunun yüksekliğiyle taban uzunluğunu toplamından (bu parça kutunun içine geçeceğinden tabanı da kaplayacak) üç parmak kadar fazla uzunlukta bir kumaş parçası kestim ve iğneledim.

 İğnelediğim kenarlardan diktim, üst kısmı açık kalacak şekilde dikiyorum.

 Kutunun taban kenar uzunluğunu ölçüyorum.



  Kumaşımı çevirip köşesinde tabanı bu uzunlukta bir üçgen oluşturup üçgenin alt çizgisinden iğneliyorum.

Kumaşı yüzüne çevirdiğimde böyle görünüyor.

 Bu şekilde kutuya geçiriyorum.

 İçine diktiğim kumaşı nolur nolmaz diye uzunca kesmiştim. Artan kısmı sürfile makasıyla kesiyorum. Sürfile makası küçük sevimli tırtıklar yapan şahane bir şey :)
 İç kumaşın daha sağlam durması ve kutumuzun daha şık olması için etrafından dantel geçirip iğneliyorum.

Danteli el dikişiyle dikerek sabitliyorum.

 Kutumuz hazır.

Kim inanır ki bunun bir zamanlar sıradan bir karton kutu olduğuna :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder